اسباب بازیهای دیجیتال برای تابستان کودکان
راه و رسم شاد و سالم زیستن برای خانواده های ایرانی
<-Text1->

آمار مطالب

کل مطالب : 32
کل نظرات : 51

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 3
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 1072
بازدید سال : 2034
بازدید کلی : 21046

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا وب من رو با عنوان سلامتی در خوانواده ایرانی و آدرس shadzi.loxblog.ir لینک کنید بعد مشخصات لینک خودتون رو داخل لینک زیر بنویسیدآرام






1
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : ***..:: ELNAZ ::..***
تاریخ : شنبه 21 تير 1393
نظرات

این روزها با وجود تبلت‌های اختصاصی برای گروه سنی کودک و همچنین اسباب‌بازی‌هایی که بر اساس آخرین پیشرفت‌ها در حوزه فناوری طراحی و به بازار عرضه شده است، بچه‌ها از نبود پدر و مادرها در کنار خود بویژه دراقات فراغت تابستان کمتر گله می‌کنند.

اگرچه بازی های رایانه ای مهیج توانسته جای خالی والدین را در کنار فرزندانشان پر کند، اما باید به این موضوع مهم توجه داشت که این رویکرد می تواند سلامت جسمی آنها را به خطر اندازد. در این سنین برقراری ارتباط عاطفی بین فرزندان و والدین از اهمیت زیادی برخوردار است و مهم تر این که آنها در این سنین بیش از هر زمان دیگری باید فعالیت جسمی داشته باشند. حال این که سرگرم شدن آنها با بازی های رایانه ای، فعالیت جسمانی فرزندان را به حداقل می رساند. کارشناسان با توجه به این رویکرد مجموعه ای از اسباب بازی های دیجیتال را معرفی کرده اند که نه تنها می تواند در برقراری ارتباط کودکان با دنیای دیجیتال نقش داشته باشد، بلکه می تواند در ایجاد تحول در ابعاد دیگری همچنین رشد اجتماعی و ذهنی کودکان نیز تاثیرگذار باشد. در ادامه تعدادی از آنها را معرفی کرده ایم. این اسباب بازی ها که به نوعی هوشمند تلقی می شود، علاوه بر سرگرمی در آموزش مهارت های زندگی به کودکان و همچنین آموزش بسیاری از مفاهیم دیگر و به طور کلی در یادگیری آنها نقش مهمی دارد.

توپ رباتیک

گرچه Sphero 2.9 از نظر شکل ظاهری شبیه یک توپ است، اما در حقیقت یک ربات یا به عبارتی یک اسباب بازی هوشمند است که در حد و اندازه یک توپ تنیس و از جنس پلاستیک سخت ساخته شده تا بتواند در برابر هر گونه ضربه ای مقاوم باشد و نشکند. این توپ با سرعت دو متر بر ثانیه حرکت می کند. اگر برنامه اختصاصی طراحی شده برای این توپ را روی گوشی تلفن هوشمند نصب کنید، می توانید از طریق بلوتوث تلفن آن را کنترل کنید و حتی رنگ آن را نیز به دلخواهتان تغییر داده و آن را در هر مسیری که مورد نظر باشد به حرکت درآورید. ویژگی دیگری که به نظر می رسد در این اسباب بازی مورد توجه کودکان قرار گیرد، این است که این توپ از قابلیت حرکت در آب هم برخوردار است. امکان اجرای بازی های مجازی از دیگر ویژگی های Sphero است وکافی است برنامک های اختصاصی واقعیت افزوده را روی گوشی هوشمند بارگذاری کنید. برنامه نویسان بر این باورند که این توپ، رباتی است که از دنیای مجازی قدم به دنیای واقعی می گذارد. Sphero محیط پیرامونش را تشخیص داده و آن را به یک بازی ویدئویی تبدیل می کند. برای اجرای بازی باید توپ را روی سطح زمین قرار دهید. می توانید از طریق دوربین تلفن همراه این توپ را ببینید. یکی از زیباترین بازی هایی که به کمک این توپ قابل اجراست بازی زامبی است. در این بازی تعدادی زامبی روی نمایشگر گوشی تلفن همراه ظاهر می شود که شما با تغییر جهت توپ می توانید زامبی ها را هدف قرار داده و آنها را بکشید.

کتابخوان جادویی

اگر فرزندانتان علاقه زیادی به خواندن کتاب های داستانی دارند، این کتابخوان جادویی برای آنها کاربردی خواهد بود. حتی زمانی که به هر علتی در کنار آنها حضور ندارید آنها می توانند به کمک این کتابخوان کتاب مورد علاقه شان را با صدای خود شما بشنوند. این ابزار پیشرفته می تواند به جای پدر و مادرها برای بچه ها داستان بخواند و آنها را سرگرم کند. فقط کافی است زمانی که داستانی برای فرزندتان می خوانید صدای خودتان را ضبط کنید تا در حافظه کتابخوان ذخیره شود. برای این که همزمان با هر صفحه متن همان صفحه از طریق کتابخوان خوانده شود باید هنگام ضبط صدا، قسمت بالای کتاب را به کتابخوان متصل کنید تا به این ترتیب صدای شما براساس متنی که در هر یک از صفحات کتاب نوشته شده به طور جداگانه ذخیره شود. کودکان می توانند هر زمان که دوست داشتند داستانی را گوش کنند و این داستان را با صدای خود شما بشنوند، اما برای استفاده از این امکان باید همزمان کتابی را که می خواهند داستان آن را گوش کنند به کتابخوان جادویی Sparkup متصل کنند.

خودروهای هوشمند برای کودکان

Ankidrive خودروی هوشمندی است که اگرچه امکانات خودروهای واقعی را ندارد، اما قابلیت های ویژه و منحصر به فردی دارد که بازی با آن را جذاب می کند. این خودرو که ابعاد آن به اندازه یک کف دست است، آرزوی دوران کودکی پدر و مادرهای امروز را به واقعیت مبدل کرده است. وقتی این خودروها روی مسیر اختصاصی ساخته شده برای آن قرار می گیرد با یک اشاره در مسیر به راه افتاده و رقابت بین خودروها آغاز می شود. این خودروها در رقابت با دیگر خودروها سرعتشان را افزایش می دهند، اما نکته جالب توجه این که برای به حرکت درآوردن این خودروها باید برنامک اختصاصی آن را روی گوشی هوشمند یا تبلت نصب کنید تا از این طریق انرژی موردنیاز برای حرکت خودرو تامین شود. در حقیقت، Ankidrive یک بازی رایانه ای را به جای نمایشگر روی سطح زمین به نمایش می گذارد. کنترل خودرو ها از سوی کاربری که این برنامک را روی گوشی هوشمند یا تبلت نصب کرده باشد امکان پذیر است. هر حادثه ای که در مسیر مسابقه اتفاق بیفتد از طریق لرزش گوشی و پخش صداهای مرتبط با این حوادث به کاربر انتقال داده می شود تا او بتواند این اتفاقات را به طور واقعی تری لمس کند. بسیاری از امور در این بازی به کمک هوش مصنوعی انجام می شود.

شهرسازی در دنیای مجازی

گروه خلاق سازندگان لگو ـ که بسیاری از پدر و مادرها هم در دوران کودکی بازی با این آجرهای ساختمانی را تجربه کرده اند ـ برای برقراری ارتباط بین بازی های دیروز و بازی های مدرن و امروزی راهکار جدیدی ارائه کرده است. در این ایده جدید بچه ها می توانند از سازه ای که خودشان می سازند با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت عکس بگیرند و سازه ها را به دنیای مجازی منتقل کنند. برنامک اختصاصی طراحی شده برای این کار می تواند ابعاد و اندازه و حتی رنگ واحدهای ساختمانی به کار رفته در این سازه ها را تشخیص دهد و آنها را به ساختمان های دیجیتال تبدیل کند. پیشرفت در بازی مستلزم ساخت سازه های جدید و افزودن نسخه دیجیتال این سازه ها به دنیای مجازی است. بنابراین بچه ها باید دائم در فضای مجازی و واقعی در تلاش باشند و بازی کودکان فقط به دنیای دیجیتال محدود نخواهد بود، بلکه استعداد و توانایی آنها در دنیای واقعی نیز به چالش کشیده می شود. به این ترتیب هر کودکی می تواند با ساخت ساختمان هایی شبیه یک خانه، رستوران، ایستگاه آتش نشانی و فروشگاه یک شهر لگویی اختصاصی برای خودش بسازد. در این بازی این امکان در اختیار کاربر قرار می گیرد تا بتواند با حفظ نظم شهر از طریق به دام انداختن سارقان و مهار آتش سوزی، امنیت ساکنان شهر را تضمین کند.

کودکان از دنیای علم فاصله نمی گیرند

میکروب اسکوپ یک میکروسکوپ سیار با بزرگنمایی 800 برابر است که با گوشی های هوشمند کار می کند. در این میکروسکوپ به جای اسلایدهای شیشه ای که در میکروسکوپ های آزمایشگاهی استفاده می شود نمونه مورد نظر را که می تواند پوست میوه، سنگ یا هر جسم دیگری باشد زیر میکروسکوپ قرار می دهیم و به این ترتیب با تامین نور مورد نیاز، تصویری میکروسکوپی از سطح نمونه روی سطح نمایشگر گوشی به نمایش درمی آید. عدسی این میکروسکوپ ثابت است و به هیچ گونه تنظیماتی نیاز ندارد. بنابراین استفاده از آن برای هر کاربری در هر گروه سنی امکان پذیر است. این اسباب بازی که آشنایی با دنیای علم ازجمله مهم ترین اهداف در نظر گرفته شده برای آن است، می تواند وسیله آموزنده مناسبی برای کودکان کنجکاو باشد و به عنوان یک پل ارتباطی بین دنیای علم و دنیای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد تا زمینه ای را برای رشد ذهنی و خلاقیت کودکان فراهم کند.

آموزگار دیجیتال

Leapreader Pen می تواند وسیله ای سرگرم کننده برای کودکانی باشد که هنوز مدرسه نرفته یا این که سال اول دبستان را پشت سر گذاشته اند.

این ابزار آموزشی به افزایش مهارت کودکان در خواندن کمک می کند و می تواند به شیوه گام به گام ، مهارت های نوشتاری را هم به آنها آموزش دهد. کودک می تواند این قلم را روی متن مورد نظرش به حرکت درآورد تا قلم متن را با صدای بلند برای او بخواند. پس از آن در مرحله بعدی کودک متن خوانده شده را بار دیگر می خواند و کتاب صحت تلفظ او را مورد ارزیابی قرار می دهد. وقتی کودک متن را به درستی بخواند این قلم او را تشویق می کند که این تشویق می تواند به شکل پخش ترانه مورد علاقه کودک یا بیان جملات دلگرم کننده باشد.

کتاب مخصوصی همراه این قلم عرضه می شود که داخل کاغذ آن جوهر وجود دارد. بنابراین اگر کودک بخواهد، می تواند به کمک این قلم مهارت نوشتاری را هم در کتاب تمرین کند. برای این کار کافی است قلم هوشمند روی سطح کاغذ به حرکت درآید تا نوشته ها روی سطح کاغذ نمایان شود، اما باید توجه داشت این قلم روی کاغذ یا هیچ کتاب دیگری نمی نویسد و لازمه نوشتن با این قلم کاغذهای ویژه ای است که داخل آن جوهر وجود دارد. نکته مهم برای پدر و مادرها این است که کودک شما هرگز نمی تواند با این قلم روی دیوار های خانه نقاشی بکشد یا هر نوع اسناد یا نوشته مهمی را مخدوش کند.


تعداد بازدید از این مطلب: 666
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
پسر.بوشهری در تاریخ : 1393/4/24/2 - - گفته است :
سلام وبلاگت خیلی زیباست موفق باشی


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ خودتون خوش آمدید اگه به سلامتی خودتون و خانوادتون اهمیت میدید حتما مطالب وبلاگم به دردتون میخوره


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود